diumenge, 7 de febrer de 2010

Sant Mateu. Premià de Dalt-Premià de Dalt

Excursió realitzada el 7/2/2010

(prenem com a referència la ressenya feta per J. Nuet a "Rutes per a l'hivern", Ed. Edícola-62)

Sortim de Premià de Dalt, de Can Figueres. Tot seguint Riera amunt, arribem a la carretera de la Cisa, que seguirem a la dreta fins arribar, mitja hora més tard, al Santuari de la Mare de Déu de la Cisa.
Des del Santuari tirem enrere un tram del camí fet fins trobar el camí de Can Creus, a la dreta i, per aquest, i també a la dreta, el camí de la Pedrera. Seguim sempre el camí de la Pedrera que, en un primer tram, s'enfila fort i després planeja, fins que, en arribar a la finca Les Oliveretes, el camí es bifurca i prenem el de l'esquerra, que aviat canvia d'orientació i perd l'asfaltat. De la Cisa fins aquí hem estat uns 10 minuts.
El camí va seguint, amb algunes baixades, el relleu de la muntanya, fins arribar a un petit coll. Indicador: Sant Mateu. Seguim aquests indicadors, per la pista de la dreta en un parell de bifurcacions, fins arribar al Coll de Can Bernadó, on desemboquem en una pista ampla i molt freqüentada.
Seguim aquesta pista ampla a l'esquerra fins una bifurcació en un coll ample; prenem la pista de la dreta, que planeja. Poc després deixem en una clotada, a la dreta, la Font de Sant Mateu i uns metres més enllà, a l'esquerra, surt un camí enclotat com una canal que s'enfila fins un prat; seguim a la dreta i aviat arribem a l'ermita de Sant Mateu.
Fins aquí hem invertit un total d'hora i mitja. Des d'aquí es té una bona visió del Montseny i, més enllà, del Puigmal, mentre que, darrere nostre, la visió cau damunt el Maresme i el mar.
El retorn fins Premià l'iniciem anant per una pista ampla amb senyals de GR fins un coll ample, uns metres enllà, des d'on es domina tot el Pla de Barcelona. La vista és espectacular. A l'esquerra surt un camí amb indicacions "cadira del bisbe", que seguim. Al cap d'una estona de baixada, travessem una pista que seguim uns metres a la dreta i després tombem per una altra que surt a l'esquerra i que baixa força.
Deixem dues bifurcacions a l'esquerra fins que, a la tercera, la seguim fins arribar al final d'un carrer asfaltat. Sense seguir-lo, agafem una pista a l'esquerra i quan en trobem una altra que s'enfila a l'esquerra, seguim el camí que baixa fins arribar a unes enormes roques de granit amb dos pins pinyers a sobre.

Des d'aquí anem baixant -aquest tros és perdedor- deixant una construcció a la dreta, fins trobar la paret d'una casa que seguim cap a la dreta fins arribar a un carrer: Pujada al Turó d'en Pons. Seguim pel carrer de la travessia de la Plaça i després de travessar la carreteta de Premià per un pas inferior arribem, pel carrer de Josep Mª de Segarra, al punt de partida.

Temps total de caminar: 3 hores

1. estava cantat que això dels blocs t'agradaria !
    només cal recordar la teva afició a les llibretetes