diumenge, 8 de febrer de 2009

Al cim del Garraf. Begues-Begues

Excursió realitzada el 8/2/09

(Prenem com a referència la ressenya feta per J. Nuet a "Rutes a peu", Ed. Edícola)

Sortim del carrer Major cap a l'oest i després pel carrer Puigmoltó, fins arribar a la carretera, que travessem per un pas soterrat, al costat de la riera; seguim pel camí que ens queda enfront i deixem Can Gepis i El Pati a la dreta, fins sortir a la carretera de l'urbanització Mas Ferrer. La seguim a la dreta i entrem a la urbanització, tot seguint el carrer de l'Empordà fins al final de la zona urbanitzada. Sortim a uns camps ja abandonats, a la dreta dels quals trobem un camí que s'enfila cap a la carena que tenim davant;
un cop assolida, baixem fins a trobar la pista que va a la Plana Novella. La seguim a l'esquerra fins un petit coll on es bifurca; nosaltres hem de seguir cap a la dreta (indicador de residència canina) i pocs metres més enllà, passant una tanca metàl.lica, prenem un camí que s'enfila a la dreta, fins arribar a un grup de pins on el camí esdevé un tallafocs. Dalt la carena prenem el camí que baixa cap a l'esquerra fins el coll de Mas Trabal: Atenció a aquest punt, perquè, de tornada, hi tornarem a passar. Fins aquí hem estat, més o menys, una hora.
Seguim pel camí ample que tenim enfront, que s'enfila. Quan el camí comença a baixar, deixem l'ample que se'n va cap a la dreta i seguim pel que ve de front, més estret i que baixa fins a retrobar l'ample que ens porta al coll Sostrell. Seguim un trosset encara la pista ample, veient una gran vista sobre el pla de Barcelona i el delta del Llobregat i, més a la vora, sobre el que fins fa poc era l'abocador. Aviat, a la dreta, s'enfila un corriol (senyals de GR) que, primer entre pins, i després pels rasclers,

ens porta al cim de la Morella, que abans es reconeixia fàcilment per una gran creu; ara només queda el vèrtex geodèsic, dominant una gran vista. Des de Begues, portem gairebé dues hores de camí.
El camí de tornada l'iniciem baixant del con en direcció sudr, cap un camí ample que veiem des de dalt i que seguim cap a la dreta; aviat canvia de sentit, vorejant el cim de la Morella i baixant cap una barraca que deixem a la dreta; el camí va planejant fins arribar a una bifurcació: prenem el camí de la dreta que primer s'enfila i després baixa fins el fons del barranc. Més enllà, el camí es bifurca i prenem el de l'esquerra que davalla fins el fons de la vall. Des de la Morella fins aquí hem estat una hora.
Trobem una pista que segueix el fons de la vall i que prenem cap a la dreta, remuntant-la. Deixem un pou a l'esquerra del camí i seguim aquest que s'enfila fent llaçades fins arribar, de nou, al coll de Mas Trabal.
De l'altre costat de la pista surt un camí, entre dos pilars metàl.lics, que baixa en direcció NE; quan gira a la dreta, un petit corriol a l'esquerra ens baixa fins una altra pista que seguim també a l'esquerra. Passarem al costat d'un pou i més enllà, a les envistes d'una casa, veurem, per sota nostre i a la dreta, les runes del Mas Trabal. Hem d'agafar un caminoi a la dreta que ens hi porta i, un cop passat, desemboquem a una pista que seguim a l'esquerra; quan aquesta es bifurca, prenem el de la dreta i així arribem a Can Roure, mas que passem deixant-lo a l'esquerra fins que sortim a la pista que hi porta. La seguim i, quan trobem la pista que duu a la Plana Novella, la creuem i pel caminet que voreja el torrent, que ens queda a l'esquerra, arribem a l'entrada de la urbanització Mas Ferrer, on ja havíem estat. Només ens queda desfer el camí que ja coneixíem per arribar al punt de partida.

Temps total de caminar: 4 hores

Mostra Begues-Begues en un mapa més gran