diumenge, 11 d’octubre de 2009

Sant Julià d'Úixols. Castellterçol-Castellterçol

Excursió realitzada el 11/10/2009

(Prenem com a referència la ressenya publicada per J. Nuet a "Rutes a peu", Ed. Edícola-62).

Iniciem la nostra ruta a la placeta que hi ha davant les antigues escoles, a la carretera de Granera. Just al davant surt el carrer de Rocacorba, que seguim fins deixar, uns metres enllà, el bosquet de Can Sedó a l'esquerra i baixem pel carrer del Call Fondo. Seguim cap a l'esquerra pel carrer asfaltat (senyals de GR) i quan es converteix en pista, el seguim de front. Quan la pista es bifurca per pujar al castell, seguim la de la dreta (GR). A l'indicador seguim "Sant Julià d'Úixols/El Ricart". Continuem sempre per la pista fins arribar, en uns 40 minuts, al Ricart. Deixem el mas a l'esquerra i seguim per la pista: indicacions a Sant Julià. Finalment, després d'hora i quart de caminar, arribem a l'ermita de Sant Julià d'Úixols, que ens queda a l'esquerra.

Sortim de l'ermita per davant, baixant per un corriol fins enllaçar amb la pista que seguíem

abans i que prenem a l'esquerra; aviat arribem a una cruïlla de tres camins: agafem el de la dreta, que s'enfila al costat d'una tanca de filferro. Aviat la pista es converteix en un camí més o menys ample de pedra, fins arribar a un collet: aquest és un punt clau de l'itinerari.

A l'esquerra, segueix el camí ample, amb aspecte de pista; enfront, baixa un camí amb indicacions de l'itinerari Matagalls-Montserrat; a la dreta d'aquest, arrenca un corriol. Hem de seguir aquest darrer, que baixa molt embardissat pel bosc -molts arbres caiguts- fins arribar a una zona amb lloses de pedra i, finalment, a una pista travessera que seguim a l'esquerra.

La pista baixa pel bosc fins arribar just a sota de Can Solà del Sot, mas que queda enlairat a la dreta. Seguim la pista principal ja sense pèrdua fins arribar a Castellterçol, per la carretera del Solà; quan trobem la carretera de Granera la seguim a la dreta fins arribar al punt de partida.

Temps total de caminar: 3 h., 10 min.

Mostra Castellterçol en un mapa més gran