diumenge, 22 de març de 2009

De Gràcia a Sant Genís dels Agudells

Excursió realitzada el 22/3/09

(Prenem com a referència la ressenya publicada per Joan M. Vives a la revista "Muntanya" nº 881)

Iniciem l'excursió a l'estació de metro Fontana, al carrer Gran de Gràcia. Seguim per aquest fins la Plaça Lesseps, i continuem pel carrer de la República argentina, sempre en sentit ascendent. Passem la Plaça d'Alfons Comín i enfilem pel carrer de Collserola. Al capdamunt d'aquest, en una petita placeta, i al peu d'unes vivendes de color verd, pugem per unes escales que s'enfilen entre els edificis fins arribar a un corriol que, seguint-lo amunt, ens deixa al carrer del Maduixer. Seguim aquest carrer cap a l'esquerra fins que desemboca a la carretera de les Aigües. Ara canviem de direcció i seguim aquesta cap a la dreta fins que, uns metres enllà, a l'esquerra, trobem un camí que s'enfila entre els pins. Seguim aquest camí fins arribar a la pista que ens duu a l'entrada dels Vivers de Cal Borni. Camí amunt, arribem a una explanada i la carretera de Vallvidrera i el Tibidabo.

Seguim aquesta cap a la dreta, baixant, la creuem (atenció!!) i, a l'esquerra, trobem un corriol que s'enfila fort per l'alzinar per després planejar pel damunt de la Font de la Salamandra i arribar al coll de la Vinassa, on trobem un banc i una font. Seguim la pista cap a l'esquerra fins a convertir-se en el camí del Can Totxo. A l'alçada del número 20 d'aquest, unes escales a l'esquerra ens porten a un camí al final del qual hi ha una reixa que sol estar oberta i ens permet accedir a la Plaça del Tibidabo. Fins aquí hem trigat dues hores i mitja.

La baixada la iniciem desfent camí per la carretera d'accés al Tibidabo. Quan aquesta gira a la dreta, després de la Torre de les Aigües, i en una explanada a l'esquerra on sovint hi ha cotxes aparcats, agafem un corriol que baixa i ens deixa altre cop al coll de la Vinassa. Desfem el camé fins arribar altre cop a la carretera.

Un cop a la carretera de l'Arrabassada, seguim baixant direcció Barcelona i després de la darrera edificació que ens queda a mà dreta, agafem un sender que passa per l'entrada d'un hort i que va baixant seguint una canonada; al cap d'una estona baixa més bruscament fins arribar altre cop a la carretera, just enfront de la benzinera.

Creuem la carretera i la seguim a la dreta; uns 300 metres enllà, quan fa un revolt pronunciat a la dreta, agafem -a l'esquerra- un sender que baixa directe al carrer Cànoves; seguim aquest a la dreta i trobem unes escales que ens porten al carrer Costa Pacheco, que més endavant pren el nom d'Elíes Pagès. Seguint aquest i el carrer Natzaret arribem finalment a l'església de Sant Genís dels Agudells. És en el seu cementiri on és enterrat Manuel Carrasco i Formiguera.

Finalment, per l'avinguda del Jordà, arribem a l'estació de metro de la Vall d'Hebró.