dilluns, 8 de novembre de 2010

Passejant per Vidrà

Excursió realitzada el 7/11/2010

(Per fer aquesta excursió hem seguit la ressenya publicada al lloc web
"Senderisme i Teca")

Iniciem la caminada a Vidrà tot seguint la carretera de Sant Quirze de Besora fins arribar, en uns 10 minuts, al Coll de Vidrà. En aquest indret un cartell ens indica, cap a l'esquerra, el camí que ens caldrà seguir: Bellmunt.
Cal seguir sempre la pista principal, que va ascendint primer entre roures i després entre faigs

per acabar davallant fins el Coll d'Hi-era-de-massa. En aquest punt ens creuem amb un camí que a l'esquerra, ens portaria a la Tosca de Degollats i Vidrà . Quan baixem de Bellmunt haurem d'agafar aquest darrer. Primer, però, pugem al Santuari de Bellmunt i, per fer-ho, agafem el PR C45 (senyals blancs i grocs) que ens queda enfront i que en forta pujada arriba fins al Santuari.
Des de Vidrà fins aquí hem estat una hora i mitja. Des d'aquí dalt hi ha una bona panoràmica; uns panells d'orientació fets de ceràmica ajuden a identificar el paisatge. En el nostre cas, ens han ajudat a imaginar-lo, perquè l'espessa boira feia impossible fins i tot veure el cim de Bellmunt, que tot just queda enfront del Santuari.
Per seguir l'itinerari ens cal, primer, desfer el camí de pujada fins el coll que hem esmentat abans i, a partir d'aquí, seguim el camí que va cap a la dreta, cap a la Tosca de Degollats i Vidrà. Es tracta d'una pista que baixa entre faigs i que després d'una ziga-zaga esquerra-dreta creua una petita torrentera i es va estrenyent. Ara el torrent ens queda a la dreta i quan el camí que seguim gira a la dreta per arribar-hi, nosaltres enfilem un camí frontal que s'enfila pel bosc.
El camí segueix cap a la dreta; cal enfilar-se pel corriol de l'esquerra.

Seguim sempre el camí fins arribar a un punt on hi ha un senyal blanc pintat en un tronc.
Atenció al senyal blanc pintat a l'arbre

Aquí ens cal deixar el camí que seguíem i agafar-ne un que va baixant pel bosc, primer entre faigs i després entre roures fins arribar, després de travessar una tanca
i un rierol, a trobar el PRC47. Un indicador ens assenyala que, a l'esquerra, anirem cap a Vidrà i, a la dreta, a Sant Pere de Torelló. Hem de seguir el camí de Vidrà però primer val la pena caminar una cinquantena de metres en direcció contrària per admirar la Tosca de Degollats, una capriciosa formació calcària: el soroll de l'aigua que hi raja ens ajuda a orientar-nos.

Reprenem el camí cap a Vidrà; el camí té un tram amb una barana i va pujant amb una magnífica vista sobre el riu Ges i els boscos que l'envolten.
Aviat arribem a una pista. Més endavant, un cartell ens indica el corriol que hem de seguir, cap a la dreta, per baixar fins el Salt del Molí.

Travessem el riu i, sempre seguint els senyals de PR que ja no deixarem fins arribar a Vidrà, ens enfilem cap al damunt del salt i poc després arribem al Pont de Salgueda.

Cal que travessem el pont i, just després de travessar-lo, seguir el camí que tombant a la dreta va paral.lel al curs del riu. Una mica més enllà ens cal tornar a travessar el riu per damunt de pedres. El camí s'enfila entre prats fins desembocar a una pista asfaltada que hem de seguir a l'esquerra.
Seguim la pista poc més d'un quilòmetre fins trobar un indicador que ens assenyala el camí
que s'enfila a l'esquerra, pel bosc, i que en uns deu minuts ens deixa finalment a Vidrà.