dissabte, 29 de gener de 2011

La Roca Llarga. La Pobla de Claramunt-La Pobla de Claramunt

Excursió realitzada el 23/1/2011

(Prenem com a referència la ressenya feta per J. Nuet a "Rutes a peu", Ed. Edícola)

Comencem a caminar al carrer de Gumersind Bisbal de La Pobla de Claramunt, just després d'haver creuat des de la carretera per damunt del riu i la via de tren. El dia és assolellat, però el termòmetre indica que estem a set sota zero. Ens dirigim cap a l'est fins el carrer del Doctor Fleming, que prenem cap a l'esquerra. El carrer s'enfila fins que, després de girar lleument a l'esquerra, arriba a Cal Galan . Davant d'aquesta masia arrenca un camí que baixa cap a la carretera . Uns metres més enllà el camí es bifurca: a la dreta indica cap els Masets; nosaltres hem de seguir cap a l'esquerra.
El camí passa per sota la carretera d'Igualada i, un cop a l'altre costat, s'enfila paral.lelament a aquesta. Una mica més enllà trobem un camí que ens arriba per la dreta: aquest serà el camí pel qual tornarem de baixada (1) Per ara, seguim a l'esquerra.
El camí passa pel costat d' un camp d'ametllers abans de fer un gir a la dreta i endinsar-se a la pineda. Uns 50 metres més endavant trobem un nou camí, que hem de seguir a l'esquerra.
El camí va resseguint els contraforts dels cingles dels Mollons fins que gira cap a l'est.
Més endavant arribem a una vall, la coma del Rossinyol, per on passa una vella línia elèctrica, amb els pals força rovellats. El camí que hem de seguir s'enfila dret seguint més o menys aquesta línia.
La pujada és forta i de mal fer per l'erosió del camí. Finalment, i després de bufar una estona, arribem a una carena: des d'aquí la vista s'eixampla fins Montserrat.
Seguim a la dreta per un camí que segueix per sota una línia d'alta tensió i després d'uns metres de pujar veiem, a la dreta, un corriol amb marques grogues i blanques que, seguint més o menys per la vora del cingle arriba fins a la creu que assenyala el cim dels Mollons.
Des d'aquí tenim una bona vista d'Igualada i de la Pobla de Claramunt.
Des de la creu, girem cap enrere i seguim un ample camí que poc a poc va baixant; primer passem per sota d'una línia d'alta tensió i poc després trobem una pista a l'esquerra que deixem: seguim avall.
Una mica més endavant retrobem la vella línia elèctrica de la coma del Rossinyol, que havíem seguit a la pujada. El camí la creua i després de fer una ampla corba la torna a trobar: atenció en aquest punt perquè és d'aquí d'on arrenca el corriol que hem de seguir, tot baixant pel bosc. Hi ha fites de pedra i senyals de pintura, però cal estar atents perquè no es veu gaire.
Al cap de poc tros d'anar baixant pel bosc ja veiem, al davant nostre, el monòlit de la Roca Llarga, el racó més recollit i singular de la caminada.
El camí passa per sota i després ressegueix un oliverar,
abans de desembocar en una pista que hem de seguir a la dreta.
La pista planeja: a la dreta tenim els cingles dels Mollons. Uns metres més enllà hem de fixar-nos, a l'esquerra, en els senyals blancs i grocs (PR) que hi ha en un arbre:
és el senyal per agafar un corriol que va baixant vorejant camps
i amb el castell de la Pobla al davant, fins arribar a la pista que havíem seguit de pujada (1). Ara només cal desfer el camí que ens separa del punt de partida.

Temps total de caminar: 2 h. i 15 minuts

Mostra La Pobla de Claramunt en un mapa més gran

1. Magnífica descripció, digna del paisatge que vau recórrer. Seguint les vostres indicaciosns, segur que ningú no es perdrà.

2. Fa temps que vaig trobar aquest blog i hi tinc el link al meu wordpress degut a la temàtica similar. El trobo molt interessant, és útil tenir a l'abast excursions fàcils que es puguin fer amb el poc temps que tenim actualment per fer una escapada però que permetin alhora gaudir de l'entorn natural. A més trobo molt interessant l'estructura del blog i el fet de posar els trencalls amb les fotografies, molt bona idea!!! Et desitjo molta sort en el blog i que puguis actualitzar sovint (ja que això significa que fas excursions sovint).