diumenge, 28 d’agost de 2011

Pels camins de Suïssa (1): Lucerna-Lucerna

Excursió realitzada el 10-8-2011

Aquesta excursió és una passejada per un camí carener força aeri que uneix el complex hoteler de Bürgenstock amb la població d'Ennetbürgen i que permet unes magnífiques perspectives sobre el Llac de Lucerna. Tot i que el tram que caminem és linial, qualifiquem l'excursió de circular perquè un dels encants que té és l'aproximació i el retorn  amb vaixell, amb sortida i arribada a Lucerna.
Iniciem l'excursió agafant el vaixell a l'estació marítima de Lucerna: a un costat, l'empremta medieval del Kapellbrücke, el pont cobert que serveix d'icona de la ciutat. A l'altre costat, el moderníssim edifici del KKL, sala de concerts i centre de congressos dissenyat per Jean Nouvel.

Després d'una mica més de mitja hora de navegació, arribem al moll de Kehrsiten-Bürgenstock. Aquí ens espera un funicular que ens enfila fins el resort de Bürgenstock, que és on iniciem la caminada.
Sortint del funicular ens hem de dirigir cap a l'esquerra i seguir les indicacions "Felsenweg", referides al camí tallat a l'espadat i que haurem de seguir. Aviat el camí deixa enrere les edificacions i s'aboca damunt el llac, situat 400 metres més avall. El camí, entre arbres, ofereix unes vistes vertiginoses però no ofereix cap entrebanc: està adaptat i hi ha baranes sempre que cal.

Després d'uns 40 minuts de caminar arribem al Hammetschwandlift, un ascensor exterior que s'enfila fins el cim de l'Hammetschwand, el més alt de la península, amb 1128 m. Nosaltres, però, no agafem l'ascensor sinó que seguim endavant pel camí tallat a l'espadat,

de vegades per alguns túnels oberts a la roca, fins arribar, vint minuts més tard, a una cruïlla situada pràcticament a la carena; des d'aquí podríem tornar a Bürgenstock, però seguim el camí (indicacions Sant Jost i Ennetbürgen i GR) que comença a davallar per la carena, fent ziga-zagues i perdent alçada progressivament. Des d'aquí podem veure alternativament els dos vessants de la península.

Hem de tenir present que, als indicadors, hi apareixen dos temps diferents per arribar a Ennetbürgen; el més llarg es refereix al camí que fa tota la volta a la península. Nosaltres hem seguit el més curt.
El camí s'obre a les pastures, a l'indret anomenat Mattgrat, uns tres quarts d'hora després de la cruïlla. Trobem unes construccions i una pista, que hem de seguir a l'esquerra, seguint les indicacions "Sant Jost".
La pista aviat esdevé altre cop camí entre el bosc i una mitja hora més tard arribem a l'església de Sant Jost, ja definitivament entre prats i situada al vessant sud de la península.

Des d'aquí es veu perfectament la badia on hi ha Ennetbürgen, que és on ens dirigim, en primer terme i, més enllà, Buochs.
Una mica per sota de la carretera d'accés a St. Jost veiem un camí (senyals GR) que baixa travesser pels prats.

Només hem  de seguir les indicacions per arribar, 40 minuts més tard, a Ennetbürgen. Hem d'anar amb compte per trobar l'embarcador (Ennetbürgen Schiffländi) perquè, un cop al poble, no està gaire indicat: es troba, mirant la badia, a l'esquerra (Stationsstrasse, més enllà d'un restaurant anomenat Al Galeone)
Des d'aquí, un vaixell propulsat amb roda de pales (atenció amb els horaris: el darrer passa a les tres de la tarda!) ens retorna, en una romàntica travessia pel llac, fins a Lucerna.

Temps total de caminar: 3 hores

1. Que travesía más bonita.
    Que daría yo para poderla hacer, estos lugares me vuelven loco.
    Gracias por tan bellas imágenes.