dilluns, 29 d’agost de 2011

Pels camins de Suïssa (3): A l'ombra del Matterhorn (Zermatt-Zermatt)

Excursió realitzada el 22-8-2011

Aquesta excursió ens acosta a la cara nord del Matterhorn i gairebé tota es realitza sota l'atenta vigilància d'aquesta espectacular muntanya. Són gairebé mil metres de desnivell, però tots...de baixada!! El punt de partida és a Zermatt i, com arreu de Suïssa, la teranyina de camins ben condicionats i senyalitzats és molt extensa. La ruta que nosaltres ressenyem correspon a la proposta que ells fan amb el nom de "Matterhorn Trail"

A Zermatt agafem el telecabina que ens duu fins a Schwarzseee. Des d'aquí podem veure el Monte Rosa i la glacera del Gorner, cap a l'est, i la carena formada pel Breithorn, Castor, Pòl.lux i Liskham, tancant el sud sempre per damunt dels quatre mil metres.
Al damunt nostre s'imposa la mola del Matterhorn. Veiem el primer dels refugis de l'aresta NE, la Hörnlihutte i, amb l'ajut dels binocles, podem intuïr la cabana/vivac Solvay.

Des d'aquí s'inicia l'ascens de la ruta normal; molta gent fa la pujada fins el refugi, però com que nosaltres, avui, hem decidit que només baixem, doncs això, cap avall.
Cinc minuts més tard arribem al llac negre, l'Schwarzsee que dóna nom a l'indret. Es un dels escassos moments en què el Matterhorn desapareix de la vista, perquè està una mica enclotat. A la seva riba hi ha la capella dedicada a la Mare de Déu de les Neus.

La pista va seguint la direcció NW (sempre seguim les indicacions "Matterhorn Trail"). Uns vint-i-cinc minuts més tard trobem una escultura de fusta que explica una de les llegendes al voltant de la muntanya. En aquest punt deixem la pista i comencem a baixar per un sender que, en 10 minuts ens deixa a la vora d'un riu , al límit de la zona boscosa.
Seguint aquest riu durant 10 minuts més, arribem a Stafelalp, on hi ha un restaurant.
Aquí trobem diferents indicacions que corresponen al mateix itinerari. Nosaltres agafem la pista que surt, baixant, cap a l'E., pel darrere del restaurant. Al cap de poc (no hi ha indicacions), agafem un corriol molt evident que surt a l'esquerra, baixant pel bosc. Passem un grup de cases i desemboquem, finalment, a una altra pista.
La seguim cap a la dreta i, quan més enllà trobem una bifurcació, seguim el camí de l'esquerra, que va baixant fins un petit embassament. Aquí retrobem les indicacions. Hi ha dues opcions per arribar a Zermatt: per Furi o per Zmutt. Nosaltres triem aquesta darrera.
Travessem la resclosa, ens enfilem uns metres i, seguint pel vessant solei de la muntanya arribem, 50 minuts després de sortir d'Stafelalp, a l'encantador llogarret de Zmutt.

Aquí reprenem forces per seguir el descens cap a Zermatt, on arribem tres quarts d'hora més tard.