diumenge, 13 de maig de 2012

La Serra de l'Obac. Coll de l'Obac -Paller de Tot l'Any

Excursió realitzada el 13/5/2012

(Prenem com a referència la descripció de la ruta feta dins de la proposta "Les Rutes del palau Robert"). En aquest enllaç podreu veure una magnífica selecció de fotografies del Parc.

0:00 h. Collada de l'Obac. Caminem en direcció de la Casa Nova de l'Obac, un enorme casalot que s'enlaire damunt nostre. Seguim el camí que s'hi enfila (hi ha una barrera per impedir el pas dels vehicles) deixant, a la dreta, la zona d'aparcament. El camí passa pel davant de la casa, que ens queda a l'esquerra.
0:10 h. Deixem a l'esquerra el camí a la casa vella i el bar La Pastora, per seguir per la pista més ben traçada, que gira lleument a la dreta tot vorejant el Turó de la Mamella. Poc a poc es va enfilant, amb alguns trams encimentats.
0:35 h. Trobem un camí perpendicular que haurem de seguir a l'esquerra (indicació: Pou de glaç). A l'esquerra, al damunt nostre, les runes d'una construcció (Torrota de l'Obac). El camí segueix fent una pujada constant.
0:50 h. El camí ample fa un gir a la dreta. A l'esquerra un camí més estret s'enfila per dins del bosc (indicació: Pou de glaç). La pujada és constant i en alguns trams el camí és força erosionat. Finalment, el camí arriba a
1:05 h. Carena. Davant nostre, mig tapada pels arbres, hi ha una construcció de pedra, semiesfèrica, amb dues obertures protegides per un reixat: és el pou de glaç. A la dreta es veuen dos camins: un, més a la dreta, de més fressat, que es dirigeix a l'est; nosaltres hem d'agafar l'altre, en direcció nordest. El camí s'enfila suaument per després anar planejant i obrir-se, per l'esquerra, al panorama de les fondalades de la Portella, la mola de Castellsapera i, més a l'oest, el monòlit del Paller de Tot l'Any, destí final de la caminada.
Després d'anar planejant el camí va baixant, amb la presència de La Mola al davant nostre. El camí va alternant trams boscosos amb trams oberts, en què es camina directament damunt el conglomerat.
1:20 h. Collet Estret. Zona descoberta davant de Sant Llorenç del Munt. El camí fa un gir a la dreta (noroest) i es torna a enfilar per dins del bosc, fins arribar a la base de Castellsapera, que va vorejant.
1:40 h. A la dreta s'enfila un corriol que ens permetria enfilar-nos a Castellsapera. Nosaltres seguim planejant, anant en direcció oest. Al cap d'un tram se'ns uneix per la dreta un camí (GR) i poc després comencem a baixar.
1:50 h. A l'esquerra hi ha un camí que baixa cap a la fondalada; hem de seguir pel principal que, tot i baixar, ho fa amb més suavitat.
1:55 h. Corriol ben traçat que s'enfila a l'esquerra. Hem de seguir-lo i ben aviat ja veiem, davant nostre, la roca del Paller de Tot l'Any, on arribem
2:10 h. Paller de Tot l'Any

El retorn el fem pel mateix camí.

1. Aficionatsalssenders et felicita pel teu bloc i ha decidit atorgar-te el Premi “Liebster”!!!!
    Si vols veure la llista dels altres blocs premiats i del funcionament d’aquests premis fes una ullada a http://aficionatsalssenders.wordpress.com on sortirà publicat al llarg de demà dimecres 23 de maig.

2. Ja han estat publicats els cinc blocs premiats que "Aficionatsalssenders" ha atorgat segons les bases dels premis Liebster. Per saber el nom dels altres finalistes, el motiu pel qual XinoXano ha estat premiat i el funcionament d'aquests premis, feu una ullada al bloc: aficionatsalssenders.wordpress.com MOLTES FELICITATS!

1. Ostres, Laura, quina sorpresa!! Moltes gràcies, i enhorabona a tu, també. Ara em toca la difícil tasca de triar blocs que no hagin estat encara guardonats. Una abraçada!!