diumenge, 23 de setembre de 2012

Per la Serralada de Marina: Sant Pere de Reixach

Excursió realitzada el 23-9-2012

Senzilla caminadeta d'anar i tornar, que ens permet arribar a Sant Pere de Reixach, església mil.lenària que s'atalaia damunt la plana del Vallès (i de passada, obrir la gana, com veureu més endavant)

0:00 h. Iniciem la caminada a la carretera de Sant Adrià a La Roca (BV-5001), aproximadament al punt quilomètric 8'5: un petit eixamplament ens permet deixar el vehicle. D'aquí surt una pista, tancada amb un cadenat que s'enfila cap a la serralada, direcció SE, tot seguint, pel seu marge dret, el Torrent de Reixach. Un indicador ens assenyala que, per aquest camí, arribem a les fonts dels Avellaners i dels Caçadors.
Uns cent metres després de l'inici del camí, la pista està encimentada.
0:05 h. Un gran pi presideix un gir del camí a l'esquerra; nosaltres hem de prendre una pista de terra que surt a la dreta, al costat d'un canyar. A la nostra dreta es veu, encimbellat, el campanar de Sant Pere de Reixach.
Anem seguint sempre el camí principal. De tant en tant, a l'esquerra d'aquest, hi ha grups de ruscs d'abelles. El camí és de sauló i està flanquejat per arboços.
0:25 h. Gran roure a la dreta del camí.
0:30 h. Antiga pedrera, punt més alt del camí.
Uns metres més enllà hi ha la Font dels Caçadors (seca en aquesta època de l'any).
El camí s'orienta ara cap a l'oest i va baixant pel vessant obac de la vall, cobert d'alzinar.

0:50 h. El camí desemboca perpendicularment en una carretera. Hem de seguir-la a la dreta.
0:55 h. Sant Pere de Reixach.

Per tornar desfem el camí fet, sense complicar-nos la vida. Hem de tenir present que aquesta caminada l'hem fet per conèixer aquests verals però també per obrir la gana, i a la platja de Badalona ens espera el reclam que veieu a la fotografia. Bon profit!!

1. Molt be la sortida i molt rebe la paelleta!

2. Molt bona sortideta amb molt bona companyia i amb un "Final Feliz"

3. Prenc nota de la proposta.
    Sembla molt adequada per fer amb canalla.

1. Jaume, és ideal per fer amb canalla: el camí és ample i gens perdedor, i just quan poden començar a rondinar per la pujada, aquesta s'acaba.