dilluns, 29 octubre de 2012

La Ruta de les Fonts. Caldes de Montbui-Caldes de Montbui

Excursió realitzada el 28/10/2012

Aquesta ruta proposa un circuit per diverses fonts, rieres i saltants d'aigua dels entorns de Caldes de Montbui. Per fer-la hem seguit les indicacions proposades per l'Associació d'Amics del Sender de Caldes de Montbui, que a la seva pàgina web la té perfectament ressenyada i amb tracks descarregables.

La proposta que seguim s'inicia a la Font del Lleó, al nucli històric de Caldes. Seguint els senyals de PR pel Carrer del Pont, es travessa el Pont romànic i s'arriba a la Plaça Taunnustein. Nosaltres, per motius logístics (aparcar!!) iniciem la caminada en aquesta plaça, just al costat del camp de futbol.
0:00 h. Plaça Taunnustein. A la dreta queda la zona esportiva. Nosaltres hem de seguir a l'esquerra, pel carrer que ressegueix la paret del Parc de Can Rius. El carrer aviat deixa l'asfalt; a la dreta hi ha diverses construccions mentre a l'esquerra hi ha camps i, més enllà el campanar de l'església de Caldes.

Hem d'anar seguint sempre els senyals de PR. El camí es fa més estret i passa pel costat d'una petita bassa per, després d'una pujada, desembocar en una pista que hem de seguir a l'esquerra.

0:20 h. Sota els pins, indicador "Gorg d'en Pèlags", que hem de seguir cap a la dreta, deixant el camí principal. En aquest punt deixem, de moment, el PR.
Pel mig de l'alzinar arribem a una bifurcació que hem de seguir a l'esquerra, més planera.
Travessem el torrent. El corriol s'enfila fins arribar a un camí planer, on es veu una canalització d'aigua. L'hem de seguir cap a la dreta.
Trobem una bifurcació: ens enfilem pel corriol de l'esquerra
0:40 h. Explanada i clariana. Al davant, el saltant d'aigua del Gorg d'en Pèlags i, a l'esquerra, la Font. Hem de seguir el camí que passa per sobre la font. El camí desemboca a
0:50 h. Pista més ampla, que seguim a la dreta.
1:00 h. A l'esquerra un camí es dirigeix a la Torre Roja (indicadors). Nosaltres el seguirem de retorn, però, per ara, seguim endavant, pujant. Més endavant trobem una pista perpendicular a la dreta, que també deixem.

1:15 h. Collet del Català. Indicadors. Hem de seguir el camí que ens queda més a la dreta (pel camí que ens queda de front, que fa baixada, serà per on retornarem). En alguns trams de la pista la pujada és forta.
1:50 h. La pista per la qual pugem desemboca a una altra de transversal que hem de seguir a l'esquerra. El desnivell, ara, no és tant pronunciat.

2:05 h. Camí a la dreta que s'enfila cap a Sant Sebastià i Gallifa. Nosaltres hem de seguir recte, en direcció Sentmenat.
Carrer de la urbanització de Guanta, sense asfaltar. Seguim el que ens queda davant (senyals PR).

2:10 h. Carrer que baixa a l'esquerra, amb senyals de PR. No l'hem d'agafar. Nosaltres hem de seguir de front, per un carrer que s'enfila amb senyal de carrer sense sortida. Tot aquest tram d'urbanització té un aspecte molt abandonat. Pel costat positiu, té unes vistes espectaculars sobre el Vallès, la Serralada Litoral i, per la vall del Besòs, fins el mar. El carrer aviat dóna pas a un camí, fora ja de la urbanització, que hem d'anar seguint. Quan veiem una línia elèctrica que segueix paral.lela al camí arribem a

2:35 h. Font Falsa. Atenció: un cartell adverteix que és perillós abocar-s'hi.
2:40 h. Seguim endavant. La pista s'acaba. Un indicador ens assenyala que hem de seguir un corriol a l'esquerra, que baixa cap a la Riera de Guanta.

Quan hi arribem seguim encara per la riba esquerra uns metres, fins travessar-la. Aquest tram és un dels més bonics de tot l'itinerari. En algun pas hi ha alguna corda que permet agafar-s'hi, ja que el camí pot estar relliscós
2:55 h. Creuem de nou la riera

3:00 h. Font de les Noeretes. Seguim el camí fins desembocar, un parell de minuts més tard, a un carrer de la urbanització, que hem de seguir cap a la dreta, de baixada. Creuem un pont.
A l'esquerra deixem la casa de Guanta. Més avall la veiem, encimbellada, dominant l'espectacular salt d'aigua. Seguim per la pista principal, fent atenció per trobar el corriol que cerquem: després de la casa hem de deixar dos camins amples que se'ns incorporen per la dreta.
3:15 h. Uns cinquanta metres després del segon, hem de trobar un corriol, a l'esquerra, que baixa pel mig de l'alzinar. El camí baixa pel bosc; quan trobem una bifurcació l'hem de seguir a l'esquerra, en direcció al salt.
3:30 h. Arribem a la riera. Des d'aquí podem apreciar la magnitud del salt d'aigua. Baixem uns deu metres per la riera fins trobar un camí que s'enfila a l'esquerra i que va resseguint la riba esquerra de la riera. Anem baixant fins travessar de nou la riera i arribar
3:35 h. Font del Bou, en una clariana dominada per una balma. Seguim el camí, que torna a creuar la riera per un pont de fusta. En una bifurcació (hi ha una taula) seguim el camí de front fins arribar a un
3:50 h. Camp d'oliveres. El camí fa una ampla volta i el voreja deixant el camp a la dreta.
3:55 h. Quan veiem un nou mas (Can Senosa), trobem a l'esquerra un camí força erosionat que s'enfila bosc amunt: l'hem de seguir fins arribar a
4:05 h. Pista que hem de seguir a la dreta.
Poc més endavant arribem al Pla de les Absoltes: hem de seguir la pista que veiem de front, vermellosa, en direcció Can Fruitós (indicador).
4:17 h. Collet del Català. Retrobem el camí que havíem fet de pujada, que ara seguim en direcció contrària. Anem seguint sempre la pista principal fins arribar
4:30 h. Camí, a la dreta, que es dirigeix a la Torre Roja (indicador). El seguim.

4:35 h. Poblat ibèric de la Torre Roja. Des d'aquí hi ha una àmplia panoràmica. Del darrere de la torre un corriol baixa en fort pendent fins arribar
4:50 h. Pista, que seguim a la dreta, descendint. Poc més enllà arribem a la cruïlla de Roure Gros. Seguim el camí que baixa a l'esquerra (indicadors Passeig del Remei). Deixem enrera la Font de les Escales. El camí va baixant lleument pel bosc fins arribar a la cruïlla del camí del Gorg d'en Pèlags. A partir d'aquí ja només es tracta de desfer la ruta que havíem seguit a l'anada.
5:15 h. Caldes de Montbui.

1. Increibles els camins que tenim aquí mateix, a pocs minuts de casa.
    Fantàstica excursió amb unes vistes i paisatges gairabé de somni.

2. Hola!!

He intentat buscar el teu correu, però no l'he trobat. T'escric aquest comentari per demanar-te un favor personal.

Resulta que estic fent un postgrau i m'agradaria saber si tens 10 minuts per respondre una enquesta, els resultats de la qual es faran servir per al projecte final. És online i el link és el següent: http://www.surveymonkey.com/s/MJ7TTCD

De la mateixa manera m'agradaria saber si pots reenviar el link de l'enquesta a amics i familiars perquè també la puguin fer. Les condicions són: ser major de setze anys i ser d'Hospitalet de Llobregat. La qüestió és que en tinc 27 i en necessito un centenar, així que t'agraïria molt l'ajuda.

1. Laura, cap problema. Tinc, però, un dubte: jo treballo a l'Hospitalet, però ni sóc ni visc a l'Hospitalet. Val la meva participació?

2. aaaa jajajaja no ho sabia!!!! doncs si vols posa-m'ho als comentaris a la primera pregunta i ja valoraré. Posa els anys que fa que treballes a hospi com si fossin els viscuts. Però si pots fer-ne difusió pels profes que viuen a Hospi o gent que coneguis mitjançant mailing t'ho agraïria. Moltes gràcies!

3. Gràcies per compartir aquesta información.

1. Encantats! esperem que us hagi estat d'utilitat.