diumenge, 22 de novembre de 2015

El Dolmen de Pedra Gentil. Vallgorguina-Vallgorguina

Excursió realitzada el 22/11/2015

Senzilla excursió que segueix l'itinerari SL-C71 del Parc Natural. Està molt ben senyalitzat i no ofereix cap dificultat ni per l'orientació ni pel terreny.
L'excursió s'inicia a Vallgorguina. Just a l'entrada del poble, tot venint de Sant Celoni, prenem l'Avinguda del Montseny a la dreta. De seguida veiem un pont, també a la dreta. L'itinerari comença aquí, creuant el pont.
0:00 h. Inici de la ruta. Hem d'agafar el camí que ens queda de front, deixant a l'esquerra un altre que duu a Can Clarens, que és per on tornarem, i un altre a la dreta que davalla.
Veiem els primers senyals de l'itinerari, que ens acompanyaran tota l'excursió. En alguns punts el nostre itinerari coincideix amb el GR92.
Passem pel costat d'un circuit de cross. En alguns trams el camí és ple de fullaraca.

0:05 h. Deixem a l'esquerra un camí més petit que s'enfila.
0:10 h. A la nostra esquerra hi ha la depuradora d'aigües residuals.

0:12 h. El camí desemboca en una pista que hem de seguir a l'esquerra.

0:18 h. Trifurcació. Seguim el camí de l'esquerra, que s'enfila, tot deixant el GR. El camí va ascendint de manera constant.

0:28 h. A l'esquerra hi ha la Font d'en Nel.
0:31 h. El nostre camí desemboca en un altre per on ve el GR92. Tombem a l'esquerra.
0:32 h. Uns metres més enllà tornem a abandonar el GR i agafem, a la bifurcació, el camí de la dreta.
El camí va seguint entre sureres.

0:45 h. Ampla pista transitada. La seguirem a l'esquerra però primer hem de fer una petita marrada a la dreta per visitar el dolmen.
0:47 h. A la dreta s'enfila el camí del dolmen.
0:50 h. Dolmen de Pedra Gentil. Indret molt visitat i en el qual la tradició popular hi situa un punt de trobada de bruixes. La seva datació ens indica uns 4000 anys d'edat, però l'aspecte actual ve de diverses reconstruccions. Per seguir l'itinerari desfem el darrer tram i anem pujant per la pista.

0:55 h. Camí a Santa Eulàlia de Tapioles. Segona marrada del dia. Agafem a la dreta el camí de Santa Eulàlia de Tapioles.
0:57 h. Bifurcació. Seguim el camí que baixa a la dreta.
1:00 h. Santa Eulàlia de Tapioles. Documentada el segle IX, en l'actualitat es troba enrunada.
Desfem els cinc minuts de camí fins la pista principal, i la seguim a la dreta, de pujada.
1:15 h. Can Pradell de la Serra, gran masia.
1:17 h. Deixem la pista principal (GR) i seguim pel camí de l'esquerra. En general el camí va planejant.

1:30 h. Davant nostra hi ha una residència canina. Seguim la pista a la dreta. Més enllà fa un revolt.
1:33 h. Can Clarens, casa de colònies. El camí segueix davallant.
1:45 h. Una mica abans de creuar la riera, ja arribant al nucli de Vallgorguina, agafem un camí a l'esquerra, que seguim fins arribar al punt d'inici.
1:53 h. Final de l'itinerari.