diumenge, 6 de maig de 2018

El Far. Sant Martí Sacalm- Sant Martí Sacalm

Excursió realitzada el 22/4/2018
Volta clàssica des de Sant Martí Sacalm, pujant fins al Santuari del Far i tornant al punt d'inici. Feta ara, a la primavera, hi ha un espectacular contrast entre la contundència de la geologia i la delicadesa del món viu que s'hi arrecera. De les diferents alternatives que hi ha per superar la cinglera, hem seguit el Grau de Santa Anna a la pujada i el de Cabrafiga a la baixada. Comencem l'excursió a Sant Martí Sacalm, al davant del local social.

0:00 h. Sant Martí Sacalm. Des del local baixem uns metres reculant per la carretera i anem cap a l'esquerra.
0:01 h. Tanca. Passem la tanca i seguim per la pista, de front cap a la cinglera, que recorda la proa d'un vaixell. A la nostra dreta s'alça el Canigó.

0:07 h. Bifurcació. El camí de l'esquerra, que indica la direcció del Castell de Fornils, és per on tornarem. Ara seguim el de la dreta.

0:08 h. Bifurcació. Agafem la pista de l'esquerra, la més deteriorada. El camí, pedregós, es va enfilant de mica en mica.

00:34 h. A l'esquerra del camí ample arrenca un camí que s'enfila per dins del bosc (indicador). La pujada es fa més pronunciada.

00:45 h. Separació de camins. Damunt d'una llosa de pedra, unes fletxes indiquen el camí curt (recte amunt) o moderat (seguint cap a la dreta. Nosaltres seguim el moderat, que hem de fer-ne moltes encara, d'excursions.

El camí planeja i fins i tot baixa una mica. Tot això entre una catifa de flors. A la dreta, al fons de la vall, es veu Les Planes d'Hostoles.

1:00 h. El camí fa un brusc gir a l'esquerra i comença una ziga-zaga curta però que fa esbufegar.
1:15 h. Capella de Santa Anna i carretera. Seguim la carretera cap a l'esquerra.

1:30 h. Santuari del Far. Al costat del santuari hi ha bar, restaurant i hostatgeria.

Per seguir la ruta hem de seguir un camí que arrenca a l'explanada anterior al santuari, després d'una àrea de jocs infantils.

Travessem la tanca i tot creuant uns prats ens anem acostant a la cinglera. El camí va paral·lel a aquesta; de vegades no es veu, enmig de roures i boixos, i de vegades hi passa arran (atenció!). I, si mireu a terra, encara us podreu trobar amb un empedrat de nummulits.

2:10 h. Balma. Una mica més enllà, en un replà al costat de la cinglera, trobem un pessebre enfilat a la roca. Uns voltors ens sobrevolen: ens deuen identificar com a futur dinar?

2:20 h. Grau de Cabrafiga i inici del descens. Tot i que és molt dret, s'obre pas enmig del bosc i no hi ha situacions de vertigen perquè queda protegit. Fins i tot hi té cabuda la poesia dels narcisos.

2:40 h. Pista, després d'un darrer tram de descens més suau. Seguim la pista pedregosa i de mal caminar cap a l'esquerra, en baixada. Poc després la pista és més planera. Tenim la cinglera a la nostra esquerra.
3:15 h. La pista que seguim desemboca paral·lelament en una altra en molt més bon estat, al costat d'una tanca. Seguim aquesta nova pista a l'esquerra. El camí, més aviat planer, va seguint les entrades i sortides dels contraforts de la cinglera. En algun bassal de la vora del camí hi veiem nedar uns quants tritons.

3:55 h. Bifurcació. (Aquest punt l'havíem trobat a 0:07 h.). Seguim endavant, ara ja desfent el camí de l'anada.
4:00 h. Sant Martí Sacalm
Powered by Wikiloc

1. Its so awesome blog,,, loved reading it,,, Please check our blog too on travel.travel blogs